
Birbirine benzeyen ve oldukça beklenen üç yarış oyunu arasından ilk çıkanı Split / Second oldu. Blur ve Need for Speed World görüntülerini izlerken içlerinde gözüme en çok kestirdiğim buydu. Gün geldi çattı, ben de ayağımı gaza sonuna kadar basarak Split / Second yarışlarına hızla girdim. Disney Interactive Studios'un üstlendiği, tansiyonun, hızın ve hareketin tavana vurduğu Split / Second’da, bir televizyon şovunda diğer arabalarla patlayan ortamlarda kıyasıya yarışıyoruz. Bu gibi bir konusu olan diğer oyun,
artık dede olmuş Mega Race idi. Aslına bakarsanız
oynanış açısından da birbirlerine çok benzediklerini söylemeliyim ama
bunları unutup Split / Second pistlerine koşalım, bakalım bizi neler
bekliyor.
Split / Second'dan gerçekçilik adına beklentileriniz varsa bunu hemen
unutun ve DiRT 2’ye dönün. Çünkü bu oyun gerek fizik kuralları, gerek
oynanış tarzı açısından tümüyle "arcade" diyebileceğim tarzda. Split /
Second'da araç hasar diye bir şey yok. Hızla giderken kafadan bir yere
çarpmadıysanız arabanız hurda bile olmuyor, bir - iki ufak hareketle
tekrar yola giriyorsunuz. Buna karşın çok yüksek hızlarda aracın
hakimiyetini rahatlıkla kaybedebiliyorsunuz. Yani oynaması göze çok
kolay görünse de aslında o kadar çantada keklik değil.

Gerçekçiliğin böylesine çiğnenmiş olmasının önemli bir nedeni var.
Yarış esnasında o kadar çok yer patlıyor, yıkılıyor, devriliyor ki eğer
kaza yapan arabalar yarışa hemen devam edemese ya da oyundan anında
elense daha ilk turu bitirmeden bütün oyuncular hurda olmuş olur. Bu
yüzden oyunun asıl amacı yarışarak rakiplerinizi geçmek değil, yoldaki
tuzaklara dikkat etmek, tetiklenen tuzaklardan kaçmak veya ateşlediğiniz
tuzaklarla diğer arabaları elemek. Bir arabayı yarışarak geçmişsiniz ya
da uzun süre birinci olmuşsunuz, Split / Second'da hiçbir anlam ifade
etmiyor; hatta uzun süre birinci gitmek kötü bile olabilir çünkü arkadan
gelen araçlar öndeki aracı oyundan düşürmek için tuzakları
ateşleyebiliyor.
Tuzaklar... Her haritanın kendine has belli noktalarına
konuşlandırılmış tuzakları var. “Power Play” gücü dolan araçlar,
önlerinde bir araba varsa ve o araba tuzağın önünden geçiyorsa rakibinin
üzerinde bir işaret çıktığını görürler. Bu uyarı çıkar çıkmaz Power
Play tuşuna basarsanız tuzak harekete geçer. Tabii ki burada zamanlamayı
iyi yapmalısınız. Örneğin; patlayan otobüsü rakip yanından geçip
gitmesine az kala aktif ederseniz adam kaçar kurtulur, sizin de zorlukla
doldurduğunuz Power Play gücünüz boşa gider. Başka bir talihsiz olaysa
tetiklediğiniz tuzağa kendinizin girmesidir. Kenarda sakin sakin
bekleyen taksileri yakından takip ettiğiniz bir rakibi uçurmak için
patlatırsanız, muhtemelen siz de gümlersiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder