Sponsor

12 Şubat 2014 Çarşamba

Split Second

Split/Second
Birbirine benzeyen ve oldukça beklenen üç yarış oyunu arasından ilk çıkanı Split / Second oldu. Blur ve Need for Speed World görüntülerini izlerken içlerinde gözüme en çok kestirdiğim buydu. Gün geldi çattı, ben de ayağımı gaza sonuna kadar basarak Split / Second yarışlarına hızla girdim. Disney Interactive Studios'un üstlendiği, tansiyonun, hızın ve hareketin tavana vurduğu Split / Second’da, bir televizyon şovunda diğer arabalarla patlayan ortamlarda kıyasıya yarışıyoruz. Bu gibi bir konusu olan diğer oyun, 
artık dede olmuş Mega Race idi. Aslına bakarsanız oynanış açısından da birbirlerine çok benzediklerini söylemeliyim ama bunları unutup Split / Second pistlerine koşalım, bakalım bizi neler bekliyor.

Split / Second'dan gerçekçilik adına beklentileriniz varsa bunu hemen unutun ve DiRT 2’ye dönün. Çünkü bu oyun gerek fizik kuralları, gerek oynanış tarzı açısından tümüyle "arcade" diyebileceğim tarzda. Split / Second'da araç hasar diye bir şey yok. Hızla giderken kafadan bir yere çarpmadıysanız arabanız hurda bile olmuyor, bir - iki ufak hareketle tekrar yola giriyorsunuz. Buna karşın çok yüksek hızlarda aracın hakimiyetini rahatlıkla kaybedebiliyorsunuz. Yani oynaması göze çok kolay görünse de aslında o kadar çantada keklik değil.
Split/Second
Gerçekçiliğin böylesine çiğnenmiş olmasının önemli bir nedeni var. Yarış esnasında o kadar çok yer patlıyor, yıkılıyor, devriliyor ki eğer kaza yapan arabalar yarışa hemen devam edemese ya da oyundan anında elense daha ilk turu bitirmeden bütün oyuncular hurda olmuş olur. Bu yüzden oyunun asıl amacı yarışarak rakiplerinizi geçmek değil, yoldaki tuzaklara dikkat etmek, tetiklenen tuzaklardan kaçmak veya ateşlediğiniz tuzaklarla diğer arabaları elemek. Bir arabayı yarışarak geçmişsiniz ya da uzun süre birinci olmuşsunuz, Split / Second'da hiçbir anlam ifade etmiyor; hatta uzun süre birinci gitmek kötü bile olabilir çünkü arkadan gelen araçlar öndeki aracı oyundan düşürmek için tuzakları ateşleyebiliyor.
Tuzaklar... Her haritanın kendine has belli noktalarına konuşlandırılmış tuzakları var. “Power Play” gücü dolan araçlar, önlerinde bir araba varsa ve o araba tuzağın önünden geçiyorsa rakibinin üzerinde bir işaret çıktığını görürler. Bu uyarı çıkar çıkmaz Power Play tuşuna basarsanız tuzak harekete geçer. Tabii ki burada zamanlamayı iyi yapmalısınız. Örneğin; patlayan otobüsü rakip yanından geçip gitmesine az kala aktif ederseniz adam kaçar kurtulur, sizin de zorlukla doldurduğunuz Power Play gücünüz boşa gider. Başka bir talihsiz olaysa tetiklediğiniz tuzağa kendinizin girmesidir. Kenarda sakin sakin bekleyen taksileri yakından takip ettiğiniz bir rakibi uçurmak için patlatırsanız, muhtemelen siz de gümlersiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder